Inloggning på jusek.se

Som du säkert har märkt har vi byggt om jusek.se. Vi har också byggt om själva inloggningen. Om du loggar in med Mobilt Bank-ID, kan du bortse från nedanstående information.

Det betyder att inloggning sker direkt mot Juseks medlemssystem och det innebär att konton med  egenvalda användarnamn inte längre fungerar.

Inte heller ditt tidigare lösenord som var krypterat gick att föra över till medlemssystemet och fungerar alltså inte. Användarnamnet är alltid ditt medlemsnummer från och med nu.

Vi är medvetna om att det kan bli lite bökigare för dig som medlem initialt men det fanns inget annat sätt att lösa det på. 

glomtlosen.jpg

Har du en epostadress registrerad hos Jusek kan du själv ändra ditt lösenord via funktionen Glömt lösenord  via Logga in-sidan (se bild ovan).  Du får en länk till din epost där du via länken enkelt kan skapa ett nytt lösenord. OBS! Du måste ange den e-post som är registrerad hos Jusek annars landar du på en felsida efter lösenordsbyte. Detta för att man inte ska kunna fiska e-postadresser.

Om du inte har en epostadress registrerad hos Jusek kan du antingen:

  • Ringa Medlemsservice via 08-665 29 09 följande tider: Måndag-Torsdag 9.00-12.00, 13.00-16.00, Fredag 13.00-16.00
  • Mejla medlem@jusek.se
  • Använda formuläret nedan för att registrera din mejladress

Varför gjorde vi detta?

Vi ser att snart nästan varje inloggning sker via Mobilt Bank-ID. Har du inte skaffat det, gör gärna det. Det underlättar i många fall.

Men också för att:

  • förbättra säkerheten, framtidssäkra.
  • säkra personuppgifter (bara ett system för personuppgifter)
  • på sikt underlätta kontohantering

Lägga till/ändra min e-postadress hos Jusek