Webbinarium - Arbetsbrist

Arbetsbrist inom privat sektor

Vad är arbetsbrist? Vad innebär det och hur ska du som förtroendevald hantera förhandlingar rörande arbetsbrist?
I denna kurs får du kännedom om de lagar och regler om styr processen när arbetsbrist uppstår i en organisation. Vad du som förtroendevald behöver känna till och också vilka skyldigheter arbetsgivaren har i denna process.
Det här är ett webbinarium som riktar sig till förtroendevalda inom privat sektor. Vi använder oss av Zoom för utbildningstillfället och du kommer att få en uppkopplingslänk skickad till dig ungefär en vecka innan kursstart. Efter kursen finns det tid att fortsätta vara uppkopplad för att ställa ev extra frågor till kursledaren.

Datum: 2020-11-04
Tid: 10.00-11.00

Vid frågor kontakta:
Anna-Carin Grönlund, anna-carin.gronlund@akavia.se

Datum

4 nov 2020

Plats

Zoommöte

Eventtyp

Yrkesverksam