Inloggningen misslyckades, kontrollera användarnamn/lösenord
Gå till innehåll
Jusek

Ny kampanj ska visa Juseks kunskap om olika yrkesgrupper

Den 22 februari startar Jusek rekryteringskampanjen Vi vet där förbundet lyfter fram sina kunskaper om olika medlemsgrupper. Syftet är att visa fler att Jusek inte bara är till för jurister, utan även ekonomer, systemvetare, personalvetare, kommunikatörer och samhällsvetare. Det långsiktiga målet är 96 000 medlemmar år 2019.

– Med kampanjen vill vi visa att Jusek är experter på alla våra olika medlemsgrupper. Vi sitter på allt från nödvändig till nördig kunskap som medlemmarna kan dra nytta av, säger Elsa Saboonchi, marknads- och kommunikationschef på Jusek.

I kampanjen Vi vet vill Jusek visa upp all den samlade kunskap de har kring vad olika yrkesgrupper vill veta. Alltifrån vilka poddar en systemvetare lyssnar på till hur ett CV bör se ut eller vad som vad som höjer lönen för en kommunikatör.

En vanlig missuppfattning är att Jusek i första hand finns till för jurister. Med kampanjen vill förbundet öka kännedomen om att de organiserar sex olika grupper: jurister, ekonomer, systemvetare, personalvetare, kommunikatörer och samhällsvetare. Juseks mål är 96 000 medlemmar år 2019. Idag har organisationen 85 000 medlemmar.

– Vi vet att våra medlemmar vill bli sedda utifrån sitt yrke och sin utbildningsbakgrund. Med kampanjen vill vi visa att vi har breda kunskaper om alla våra olika medlemmar, säger Elsa Saboonchi.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Vinter.

För mer information

Elsa Saboonchi, chef Marknad och kommunikation 070-665 29 93, elsa.saboonchi@jusek.se     

Tomas Bergqvist, marknadsansvarig 070-665 29 92. tomas.bergqvist@jusek.se




Senast ändrad: 2017-02-21