Inloggningen misslyckades, kontrollera användarnamn/lösenord
Gå till innehåll
Jusek

Jusek utmanar ”hittepå” i ny kampanj

I en ny kampanj lyfter akademikerförbundet Jusek fram den fackliga expertrollen när det gäller trygghet, lön och karriär. I en serie kampanjfilmer ställs Juseks professionalism och expertkunskaper mot flummiga råd och ”hittepå”.

– En av våra styrkor som förbund är att vi vet vad våra medlemmar behöver när det gäller utveckling på jobbet. Det gör att vi kan bli ett riktigt bra stöd i deras arbetsliv och karriär, säger Elsa Saboonchi, chef för Marknad och kommunikation på Jusek.

I kampanjen utmanar Jusek det ”flum” som ibland kännetecknar mindre seriösa alternativ till karriärrådgivning. I två nya filmer visar Jusek med en rejäl glimt i ögat hur det kan gå om man väljer ett annat stöd än Jusek för sin karriärutveckling. Filmerna kan bland annat ses på Juseks Facebooksida.

Jusek är ett växande förbund och har i dag närmare 88 000 medlemmar. Bland medlemmarna finns jurister, ekonomer, systemvetare, personalvetare, kommunikatörer och samhällsvetare.

– Medlemstillväxten är ett kvitto på att vi är relevanta för våra medlemsgrupper. Många av våra medlemmar väljer Jusek redan under studierna och stannar kvar hela karriären. Det gör oss till experter på vad våra akademikergrupper behöver yrkeslivet igenom, säger Elsa Saboonchi.

Bakom kampanjen står Juseks kommunikationsbyrå Vinter.

Här kan du se Juseks nya kampanjfilmer:

Läs mer om Jusek nya kampanj


För mer information, kontakta:

Elsa Saboonchi, chef Marknad & kommunikation på Jusek
070-665 29 93
elsa.saboonchi@jusek.se

Tomas Bergqvist, projektledare för Juseks nya kampanj
070-665 29 92
tomas.bergqvist@jusek.se




Senast ändrad: 2017-11-13